Speltips

Speltips

Ook zonder regels is het leuk

Handleiding

U ontvangt bij het huren van de lasergamepistolen een duidelijke handleiding waarin de werking van de pistolen staat beschreven. 
Het zijn lasergamepistolen die eenvoudig instelbaar zijn waar iedereen zich mee kan redden. Ook staat in de handleiding een aantal spelmogelijkheden die hieronder voor u zijn uitgewerkt. 

Spelmogelijkheid 1: Shoot'm all (basisspel)

Welk team wordt het minste geraakt door de andere teams en wint hierdoor het spel? En welke speler wordt het minste geraakt door de andere spelers en wint hierdoor het spel?

Er worden twee tot vier teams gemaakt. Ieder team krijgt een eigen kleur. Deze kleur is zichtbaar op het pistool. 
De teams kunnen nu los. Schiet maar raak! Ben je te vaak geraakt? Dan kan je niet meer schieten en gaat je pistool knipperen. Je moet naar de spelleiding (basiskamp) om het te laten herladen. Hoe dat moet, is een geheimpje. Ondertussen krijg je wel een ‘streepje’ op het score-formulier. Zo is duidelijk wie het minste en vaakst geraakt is.

Het klinkt zo simpel, maar de kinderen van 7 tot 10 jaar vinden dit werkelijk het mooist om te doen. Geen gezeur, gewoon knallen!

Aan dit spel wordt een bepaalde tijd verbonden. Aangeraden wordt om korte potjes te spelen van maximaal 15 minuten. Hierdoor zal de spanningsboog des te hoger zijn. Zorg voor een duidelijk eindsignaal wanneer de tijd voorbij is.

Spelmogelijkheid 2: Deathmatch

Twee teams strijden tegen elkaar totdat een team volledig is uitgeschakeld. Het team waarvan nog mensen in leven zijn wint!

De teams krijgen verschillende kleuren ingesteld. Ben je te vaak geraakt? Dan kan jij niet meer schieten. Je bent af en je teamgenoten moeten het zonder jou doen. 

Leuk voor de afwisseling!

Spelmogelijkheid 3: Capture the flag

Welk team vindt de vlag van de tegenpartij het snelste?

Ieder team verstopt een vlag, item of een electronisch target op het terrein of in het bos.Het electronische target krijgt geen kleur. 
Het andere team moet zorgen dat ze het target schieten. Hierdoor krijgt het target de geschoten kleur. Grijp de target (of vlag) en breng deze naar de spelleider. Dan pas is er winst! Maar ondertussen wordt het target natuurlijk bewaakt en loop je de kans om neergeschoten te worden. Dan laat je je pistool herladen en krijg je een strafpunt.

Spelmogelijkheid 4: Training

Je kent het wel uit de films: het oefenparcours dat een agent/militair in opleiding moet lopen met de draaiende borden. 

Maak een parcours en verstop onder de verschillende targets. Zet alles op geen of dezelfde kleur. 
Een speler met een andere kleur moet nu zo snel mogelijk het parcours lopen én de targets allemaal raken. 

Wie is het snelst?